Батлав: Сургалтын менежер …………………………………../Д.Нямсүрэн/
Дадлага удирдсан багш........................................./Д.Отгон-Эрдэнэ/
Бүлэг
сэдвийн нэр:Текстэн мэдээлэл боловсруулах
Хамрах
хүрээ:Office-н
хэрэглээний программын мэдлэгтэй 7-р ангийн сурагчид
Хичээлийн
цаг: 8цаг
Хэрэгцээ:Нийгмийн
хэрэгцээ шаардлагад тулгуурлан сурагчдад мэдээллийн технологи ашиглан амьдрал
практикд ашиглах.
Зорилго:Мэдээллийн технологи хурдацтай хөгжиж байгаа өнөө нийгэмд хувь хүн болон сурагчидад чөлөөтэй сэтгэн
бодох,бүтээлчээр ажиллаж хэрэглээний программ ашиглан текстэн мэдээлэл
боловсруулан амьдрах,амьдрал практикд зөв боловсон ашиглах.
Зорилт:Мэдээллийн
технолгийн айн хүрээнд суралцагчдад word
программын хэрэглээ түүнийг хэрхэн ашиглах,текстэн мэдээлэлтэй ажиллах
,бэлэн загвар ашиглах,хүснэгт үүсгэх,текстийг баганад хуваах зэрэг чавартай болгох
Агуулга:Хэрэглээний
программыг ашиглан мэдээлэл боловсруулах,засварлах,зураг оруулах,мэдээлэлд хөл
толгой оруулах аргазүйг эзэмшинэ.
Судлагдахуун
|
Ур ухаан
|
Текстэн мэдээлэлтэй ажиллах программыг судлах, Мэдээлэлд зураг оруулах засварлах
,бэлэн загвар ашиглан мэдээлэл болвсруулах, текстэн мэдээллийг багананд
хуваах, хуудсанд тохиргоо хийх,хөл толгой оруулах
|
Word программ
ашиглан текстэн мэдээлэл боловсруулах
оруулах ,ашиглах текстийг 2 3 багананд хуваах,мэдээлэлд зураг оруулах бүх
төрлийн хэлбэрүүдийг ашиглах чадвартай болгох
|
Аргазүй: Харилцан
ярилцах,үзүүлэн таниулах,харилцан ярилцах, тайлбартай дасгалын арга
Хэрэглэгдэхүүн:lCD, пресентаци, сургалтын
хөтөлбөр, тарааж өгөх материал,үзүүлэн,сурах бичиг,шохой, самбар,проектор,
Үнэлгээ:тест
болон бичгээр шалгалт авна.
Ээлжит
хичээлийн төлөвлөгөө:
№
|
Бүлэг сэдэв
|
Нэгж хичээлийн хөтөлбөр
|
Ээлжит хичээлийн хөтөлбөр
|
Заах цаг
|
1
|
Текстэн мэдээлэл боловсруулах
|
Текстэн мэдээлэлтэй ажиллах
|
Текстэн мэдээлэл боловсруулах
|
40 минут
|
Мэдээлэл зураг оруулах,засварлах
|
40
минут
|
|||
Текстэн мэдээллийг багананд хуваах
|
40
минут
|
|||
Хөл ба толгойн мэдээлэл оруулах
|
40
минут
|
|||
Бэлэн загвар ашиглах
|
40
минут
|
|||
Хүснэгт үүсгэн ашиглах
|
40
минут
|
|||
Хэвлэхэд бэлтгэх тохиргоо хийх
|
40
минут
|
|||
Сэдвийн шалгалт
|
40
минут
|
|||
Нийт цаг
|
8цаг
|
Аргазүй үйл
ажиллагааны төлөвлөлт:
Хичээлийн
сэдэв
|
Багшийн
үйл ажиллагаа
|
Сурагчийн
үйл ажиллагаа
|
Текстэн мэдээлэл боловсруулах
Мэдээлэл зураг оруулах,засварлах
Текстэн мэдээллийг багананд хуваах
Хөл ба толгойн мэдээлэл оруулах
Бэлэн загвар ашиглах
Хүснэгт үүсгэн ашиглах
Хэвлэхэд бэлтгэх тохиргоо хиййх
Сэдвийн шалгалт
|
Текстэн мэдээлэл боловсруулдаг программын бүтэц үйл
ажиллагаа
үүрэг зориулалт
Мэдээллийг 2 3
багананд хуваах телевизийн хөтөлбөрийг хийлгэх
Боловсруулсан мэдээлэлд хөл толгой оруулах
хадгалах,тохиргоо хийх
Wordart
бэлэн загвар ашиглан бие даалт рефератны нүүр хийж боловсруулах ашиглах,хүснэгт
үүсгэн хуудсанд тохиргоо хийх
|
Текстэн мэдээллийг боловсруулдаг программын тухай
ойлголттой болох ,мэдээллийг 2 3 багананд хувааж ашиглах,бэлэн загвар
ашиглан бие даалтны нүүр хийж ашиглах
|
Батлав: Сургалтын менежер............................................./Д.Нямсүрэн/
Дадлага удирдсан
багш:...................................../Д.Отгон-Эрдэнэ/
Нэгж
хичээлийн хөтөлбөр
Бүлэг сэдвийн нэр: Текстэн
мэдээлэл боловсруулах
Нэгж
хичээлийн нэр: Текстэн мэдээлэлтэй ажиллах
Хамрах
хүрээ:word программын
мэдлэгтэй 7-р ангийн сурагчид
Хэрэгцээ:
Сурагчид текстэн мэдээлэлтэй ажилладаг
программыг ашиглан мэдээлэл боловсруулан ашиглах амьдрал практикдаа хэрглэх
бүрэн боломжтой.
Зорилго:Word программашиглан
текстэн мэдээллийгболовсруулахзурагоруулах,засварлах
мэдээлэлд хөл толгой оруулан ашиглах чадвартай болох
Зорилт:
·
Текстэн мэдээлэлтэй ажиллах,боловсруулах тэдгээрийг ашиглаж
сурах
·
Өдөр тутмын амьдралдаа хэрэглэх чадвартай болох
·
Цэснүүдийг үүрэг зориулалтыг ойлгох
Агуулга:Өнөөгийн
нийгэмд өөрийн хэрэгцээт мэдээллээ боловсруулан ашиглах,мэдээлэлтэй ажиллаж
сурна.
Мэдлэг
|
Чадвар
|
Мэдээлэлтэй ажиллах
|
Мэдээлэлтэй ажилж ашиглах боловсруулах чадвартай болох
|
Бэлэн загвар ашиглан
|
Бэлэн загвар ашиглан бие даалт рефератны нүүр хийж сурах
|
Хүснэгт үүсгэх
|
Хүснэгт үүсгэн ашиглах янз бүрийн загварт оруулах
өнгийг өөрчлөх чадвартай болох
|
Хэрэглэгдэхүүн:
LCD,проектор,хичээлийн
хөтөлбөр,сурах бичиг үзүүлэн,тараах материал
Үнэлгээ: Сурагчдыг хичээлд оролцсон
байдлаар дүгнэнэ. Ирц идэвх, гэрийн
даалгавар
Батлав:Сургалтын
менежер............................................./Д.Нямсүрэн/
Дадлага
удирдсан багш:...................................../Д.Отгон-Эрдэнэ/
Ээлжит хичээлийн хөтөлбөр
Бүлэг
сэдвийн нэр:Текстэн
мэдээлэл боловсруулах
Нэгж
хичээлийн сэдэв:Текстэн мэдээлэлтэй ажиллах
Хичээлийн
сэдэв:Хөл ба толгойнд мэдээлэл оруулах
Хичээлийн
цаг:40минут
Хамрах
хүрээ:word программын мэдлэгтэй 7-р анги
Зорилго:Компьютер
дээр ажиллаж сурч байгаа сурагчидад зориулан
windows орчны word программын ажлын хуудсанд хөл толгой оруулах чадвартай иргэн болгон төлөвшүүлэх
Зорилт:
·
Windows орчны программ дээр ажиллах чадвар эзэмших
·
Windows орчны программын ажлдын хуудсанд хөл толгой оруулах
чадвар эзэмших
·
Word программын ажлын толгой хөл оруулах хуудсанд тохиргоо
хийх
Агуулга:
Мэдлэг
|
Чадвар
|
Ажлын
хуудсанд хөл толгой оруулах
|
Ажлын
хуудсанд хөл толгой оруулах чадвар эзэмших
|
Хөл толгой
оруулахдаа хуудсанд тохиргоо хийх
|
Хуудсанд
тохиргоо хийж хөл толгой руулах
|
Аргазүй:үзүүлэн
таниулах,харилцан ярилцах,тайлбартай дасгал
Хэрэглэгдэхүүн:самбар
,шохой,үзүүлэн, тарааж өгөх материал ,
хичээлийн хөтөлбөр,проектор,LCD
компьютер ,пресентаци
Үнэлгээ:хичээлд
оролцсон байдлаар үнэлнэ.
Үйл
ажиллагааны төлөвлөгөө:
Хичээлийн
үе шат
|
Багшийн
үйл ажиллагаа
|
Сурагчийн
үйл ажиллагаа
|
Анхаарах
зүйл
|
Сэргээн
сануулж сэдэлжүүлэх үе шат /8минут/
|
Багш сурагчидтай мэндлэнэ.
Өмнөх 7 хоног ямар хичээл үзсэн билээ хүүхдүүд ээ!
Тэгвэл мэдээллийг хэдэн баганаар хувааж болох вэ?
Сурагчдад хүний биеийн бүтцийн зураг харуулан заах
хичээлийнхээ сэдвийг сурагчдаар гаргуулна.
|
Сурагчид багштай мэндлэнэ.
С:мэдээллийг баганад хуваах
С: 2 ,3
С: баруун талаас
2 багананд хуваана.
С: хөл ,толгой
|
Багш хүүхэд тус бүртэй харилцана.
|
Шинэ
мэдлэг олгох үе шат /15минут/
|
Баримтын доод,дээд хэсэгт мэдээлэл оруулах нь хуудас
болгонд ижил агуулгатай мэдээллийг олон дахин бичих,түүнчлэн фондны
формат,хоорондох зайг дахин тохируулах
ажлыг хялбарчилна.Үүнийг баримтанд хөл толгой оруулах гэнэ.(үзүүлэн
3.1-3.2)
Хөл ба толгойг insert
цэсний header,fooder сонгож
авна.
Баримтын дээд дооод хэсэгт мэдээлэл оруулахдаазөвхөн
эхний хуудсыг өөрөөр хийх ,тэгш сондгой хуудсанд ялгаатай мэдээлэл оруулахын
тулд:
1. Insert>Header,
Insert>Footer
2. Page layout>Page Set up бүлгийн
товчлуураар нээгдэх Page
set up харилцах цонхны Layout
хэсгээс Different
odd and Even Хяналтын товчлуурыг идэвхжүүлнэ.Section start талбарын
жагсааалтаас сондгой хуудсыг сонгох бол odd
Page 8тэгш хуудсыг сонгох бол even Page талбарыг сонгоно.
3. Ок
товчлуур дээр дарна.
4. Close твчлуур
дээр дарна.
5. Эхний
хуудсанд өөрчлөлт хийхдээ дээрх командыг гүйцэтгээд Different First Page хяналтын
товчлуурыг идэвхжүүлнэ.
|
Баримтын доод,дээд хэсэгт мэдээлэл оруулах нь хуудас
болгонд ижил агуулгатай мэдээллийг олон дахин бичих,түүнчлэн фондны формат,хоорондох
зайг дахин тохируулах ажлыг
хялбарчилна.Үүнийг баримтанд хөл толгой оруулах гэнэ.
Хөл ба толгойг insert
цэсний header,fooder сонгож
авна.
Баримтын дээд дооод хэсэгт мэдээлэл оруулахдаазөвхөн
эхний хуудсыг өөрөөр хийх ,тэгш сондгой хуудсанд ялгаатай мэдээлэл оруулахын
тулд:
1.
Insert>Header,
Insert>Footer
2. Page
layout>Page Setup бүлгийн товчлуураар нээгдэх Page set upхарилцах
цонхны Layoutхэсгээс Different
oddand EvenХяналтын товчлуурыг идэвхжүүлнэ.Sectionstart
талбарын жагсааалтаас сондгой хуудсыг сонгох бол odd
Page тэгш хуудсыг сонгох бол even Pageталбарыг
сонгоно.
3. Ок
товчлуур дээр дарна.
4. Close твчлуур
дээр дарна.
5. Эхний
хуудсанд өөрчлөлт хийхдээ дээрх командыг гүйцэтгээд DifferentFirst
Pageхяналтын товчлуурыг идэвхжүүлнэ.
|
Багш сурагчдад
шаардлагатай зүйлсийг дэвтэрт бичүүлэх ба цэсний нэрийг байнга хэлнэ.
|
Шинэ
мэдлэгээ бататгах үе шат /15минут/
|
Шинэ ажлын талбар нээн хөл толгой оруулах мэдээлэл
оруулах толгой хэсэгт өөрийн сурдаг сургууль анги нэрээ оруулна.Хөл хэсэгт хуудасыг
дугаарлах тухайн өдрийн он сар өдрийг оруулна уу
|
Сурагчид 2 нүүр текст оруулж хуудас бүрт хөл толгой
оруулж тайлбарлана.
|
Багш сурагчдад зөвөлгөө өгнө
|
Гэрийн
даалгавар /2минут/
|
WordArt ашиглан
бие даалтны нүүр 5хуудас текст бичээд хуудас бүрт өөр өөр загварын хөл толгой
оруулж ирнэүү.
|
Сурагчид гэрийн даалгавараа дэвтэртээ бичиж авах
|
Батлав:Сургалтын
менежер ............................................./Д.Нямсүрэн/
Дадлага
удирдсан багш:...................................../Д.Отгон-Эрдэнэ/
Ээлжит хичээлийн хөтөлбөр
Бүлэг
сэдвийн нэр:Текстэн
мэдээлэл боловсруулах
Нэгж
хичээлийн сэдэв:Текстэн мэдээлэлтэй ажиллах
Хичээлийн
сэдэв:Текстэн мэдээллийг баганад хуваах
Хичээлийн
цаг:40минут
Хамрах
хүрээ: word программын мэдлэгтэй 7-р анги
Зорилго:Мэдээллийг
word программын Page
layout цэсийг ашиглан уранзохиол текстэн мэдээллийг 2 ба 3 н баганад хувааж телевизийн хөтөлбөрийг
боловсруулан ашиглах
Зорилт:
·
Page
layout цэсний үүрэг зориулалт хэрэглээг судлах
·
Page
layout цэсний column
команд ашиглаж сурах чадвартай болгох
Агуулга:
Мэдлэг
|
Чадвар
|
Мэдээллийг
багананд хуваах
|
Текстэн
мэдээллийг багананд хуваах
|
Page
layout цэсийг
ашиглах
|
Page
layout цэсийг
ашиглан мэдээллийг боловсруулах
|
Columns-г ашиглаж сурах
|
Сolumns-г ашиглан текстэн мэдээллийг баганад хуваах
|
Аргазүй:үзүүлэн
таниулах,харилцан ярилцах,
Хэрэглэгдэхүүн:самбар
,шохой ,үзүүлэн, тарааж өгөх материал , хичээлийн хөтөлбөр,проектор,LCD,өнгийн цаас
,пресентаци,компьютер
Үнэлгээ:хичээлд
оролцсон байдлаар үнэлнэ.
Үйл
ажиллагааны төлөвлөгөө:
Хичээлийн
үе шат
|
Багшийн
үйл ажиллагаа
|
Сурагчийн
үйл ажиллагаа
|
Анхаарах
зүйл
|
Сэргээн
сануулж сэдэлжүүлэх үе шат /8минут/
|
Сурагчидтай мэндлэнэ.
Самбарт он сар өдрийг бичнэ.
Б:Баримт бичиг боловсруулдаг программыг нэрлэнэ үү.
Б: үзүүлэн1 сурагчдад харуулан ямар хэлбэрээр текстийг
бичсэн байгааг сурагчдаас асууна.
|
Сурагчид багштай мэндлэнэ.
Хичээлдээ бэлтгэнэ.
Дэвтэртээ хичээлийн сэдэв он сар өдрийг бичнэ.
С: word
С: 2 багана болгосон байна.
С: зэрэгцээ хэлбэрээр харагдаж байна.
|
Үзүүлэнг багш самбарын эсрэг талд байрлуулна.
|
Шинэ
мэдлэг олгох үе шат /15минут/
|
Текстэн мэдээллийг word программ дээр боловсруулахдаа
1.
Word
программаа нээнэ.
2.
Текстээ боловсруулна.
3.
Боловсруулсан текстээ идэвхжүүлэн Page layout цэсний column
комаандаас хэдэн баганаар хуваахаа сонгоод ок дарна.
( үзүүлэн
2.1-2.3)
Column команд дотроо
One-1 багана болгон хуваах
Two 2 багана болгон хуваах
three-3 багана болгон хуваах
Left-зүүн талаас 2 багана болгон
хуваах
Right-баруун талааас нь 2 багана
болгон хуваах
Мore
columns командаас үзүүлэн 2.3 харилцах цонх гарч ирнэ.
|
Текстэн мэдээллийг word программ дээр боловсруулахдаа
1.
Word
программаа нээнэ.
2.
Текстээ боловсруулна.
3.
Боловсруулсан текстээ идэвхжүүлэн Page layout цэсний column хэсгээс хэдэн баганаар хуваахаа сонгоод ок дарна.
Column команд дотроо
One-1 багана болгон хуваах
Two 2 багана болгон хуваах
three-3 багана болгон хуваах
Left-зүүн талаас 2 багана болгон
хуваах
Right-баруун талааас нь 2 багана
болгон хуваах
Мore
columns командаас үзүүлэн 2.3 харилцах цонх гарч ирнэ.
|
Цэснүүдийг заавал нэрлэх хэрэгтэй.
Пресентацаар баг харуулах ба тарааж өгөх материал
ашиглан дэвтэрт тэмдэглэгээ хийлгэх
|
Шинэ
мэдлэгээ бататгах үе шат /15минут/
|
Сурагчдад 1, 1
тарааж өгөх материал өгөн компьютер
шивж баганаар хуваах даалгавар өгнө. ТӨМ1
Текстэн мэдээллийг баганад хуваахдаа ямар команд
ашигладаг вэ?
Сурагчдад жижиг цаас тарааж өгөн хичэээлийн сэтгэгдэл,ямар
зүйл инээр сурсан талаар бяцхан судалгаа авна.
|
Сурагчид тарааж өгсөн материалыг компьютер дээр боловсруулж үзүүлэн дүн авна.
Сурагчид багштай ярилцаж өнөөдрийн үзсэн хичээлээ
бататгана.
Сурагчид хичээлийн талаарх сэтгэгдэлээ шинээр мэдэж авсан зүйлээ бичиж хураалгана.
|
Багш энэ үед чиглүүлэгч байна.
|
Гэрийн
даалгавар /2минут/
|
Телевизийн хөтөлбөртэй сэтгүүлээс ямар нэгэн телевизийн
хөтөлбөрийг word программ
дээр боловсруулан хэвлэж ирэх тайлбарыг нь бичих
|
Сурагчид гэрийн даалгавраа тэмдэглэж авна.
|
Завсарлах хонх дуугарахаас 2минутын өмнө багш гэрийн
даалгавараа сурагчдад өгсөн байх.
|
ТӨМ1
Сургууль: “Амгалан
цогцолбор”
Сэдэв:Текстийг баганад хуваах
Хичээл:Мэдээлэлзүй
Судлах анги : 7-р анги
Огноо:2013.02.18
Оюутан багш: Оюунномин
ЭХИЙН ХАЙР \СУРГАМЖИТ ӨГҮҮЛЛЭГ\
"Бихvvхдээхаржболохуу?"
гэждєнгєжнярайлсанэхасуулаа.Тvvндєлгийтэйхvvхдийгєгєхєдбаярлажхєєрсєнэхсайтархарахынтулдєлгийгньзадлаадцочирдсондооюугэжхэлэхээ
ч мэдсэнгvй.Эхvрийгхаржбайсанэмчнvvрбуруулан,
цонхоорхаранзогслоо.Хvvхдийнчихбайхгvйбайлаа.Хvvхдэдvзлэгхийхэдсонсохчадварньхэвийн,
харинхарагдахэрхтэнбайхгvйгэжоношилжээ.Тvvнээсхойшонжилурссаархvvньтомболжсургуульдоров.Нэгэнєдєрсургуулиасаахархурдаараагvйжирээдээждээнаалдангомдолтойньаргагvйуйлжбайлаа...
Энэболамьдралдааанхудаагомдсонхэрэгбєгєєд "Нэгтомхvvхэднамайгэрэмдэг"
гэсэнгэхньтэр... Хvvиймдоромжлолыгамссаарєсчээ.Хэдийгээрнайзнєхєдньтvvндсайн,
єєрєєсурлагасайтайбайсан ч тэдэнтэйнийлдэггvйбайв.Тvvндээжньцагvргэлж
"Бусаддтайнєхєрлє"
гэхболовчєрєвдєнхайрласанбайдалилтилэрдэгбайлаа.Залуухvvгийнаавэмчтэйуулзан
"Одооямар ч аргабайхгvйюу?" гэжасуухаднь "Хосчихолдволшилжvvлэнсууулгажболно"
гэжээ.Тиймээсхvvгийнхньтєлєєхоёрчихээєгєххvнийгэржхайжэхлэв.Хоёржилєнгєрснийхойнонэгэнєдєраавнь
"Хvvминьчамдчихээєгєххvнийгаавээж 2
ньоллоо.Харинхэнчихээєгснийгбvvасуу"
гэжхэллээ.Мэсзасалмашамжилттайболов.Шинэтєрхтэйболсонзалуухvvнийгмийнамьдралдидэвхтэйболжамжилтандхvрчээ.Тунудалгvйгэрлэж,
гадаадхарилцааныажилтанболсонбайна.Олонжилєнгєрснийхойнохvvаавдээрээочоод
"Нададиймихтусболсонхvнийгхэлжєгєєч.Биєдийхvртэлтэрхvнийтєлєєюу ч
хийсэнгvй..." гэжгуйв."Читэрхvнийтєлєєюу ч хийжчадахгvй.Одоохондоочамдхэлэхгvй"
гэжаавньхариуллаа.Энэнууцыголонжилийнтурштайлжчадсангvй.Гэтэлхvvгийнамьдралдгунигтявдалтохиолдов...
Ээжийнхээшарилындэргэдаавынхаахамтзогсожбайв.Аавньгараааажмаарявууланээжийнхньхүрэнулаанvсийгярахадтvvний
2 чихбайсангvй."Ээжньvсээтайруулахшаардлагагvйболсонучраасбаяртайбайсанюм.Тэгээд
ч тvvнийгмуухайгэжхэн ч хэлээгvй, тиймбиздээ?"
гэжаяарханшивнэлээ.Хvнийамьдралдгооүзэсгэлэнгэдэггаднахтєрхбайдалдбиш, хариндотоодзvрхсэтгэлдбайдагюм.
Батлав:Сургалтын
менежер ............................................./Д.Нямсүрэн/
Дадлага
удирдсан багш:...................................../Д.Отгон-Эрдэнэ/
Ээлжит хичээлийн хөтөлбөр
Бүлэг
сэдвийн нэр:Текстэн
мэдээлэл боловсруулах
Нэгж
хичээлийн сэдэв:Текстэн мэдээлэлтэй ажиллах
Хичээлийн
сэдэв:Бэлэн загвар ашиглах
Хичээлийн
цаг:40минут
Хамрах
хүрээ: word программын мэдлэгтэй 7-р анги
Зорилго:Мэдээллийн
технологи тэр тусмаа хүний амьдралд салшгүй компьютер салшгүй холбоотойтой
уялдуулан сурагчидад word программын wordartцэсийг
ашиглан бие даалт болон рефератны нүүр хийж ашиглах чадвар эзэмшүүлэх
Зорилт:Сурагчидword
программын wordartцэсийг
ашиглан бие даалт болон рефератны нүүр хийж ашиглах чадвартай болгох амьдрал
практикдаа хэрэглэх
Агуулга:
Мэдлэг
|
Чадвар
|
Word
art цэсний
тухай
|
Word
art цэсний
тухай түүнийг хэрэглэж сурах
|
Бэлэн
загвар ашиглах
|
Бэлэн
загвар ашиглан бие даалтны нүүр хийж сурах
|
Хичээлийн
арга:үзүүлэн таниулах,харилцан ярилцах,даган дуурайх,тайлбартай
дасгалын арга
Хэрэглэгдэхүүн:
самбар,шохой ,компьютер пресентациүзүүлэн, тарааж өгөх материал , хичээлийн хөтөлбөр,проектор,LCD
Үнэлгээ:хичээлд
оролцсон байдлаар үнэлнэ.
Үйл
ажиллагааны төлөвлөгөө:
Хичээлийн
үе шат
|
Багшийн
үйл ажиллагаа
|
Сурагчийн
үйл ажиллагаа
|
Анхаарах
зүйл
|
Сэргээн
сануулж сэдэлжүүлэх үе шат /8минут/
|
Багш сурагчидтай мэндлэнэ.
Самбарт он өдрийг бичнэ.
Б: Өмнөх хичээлээр ямар үзсэн билээ.
Б: Ямар команд ашиглан
хөл толгой оруулах вэ?
Б: та нарын бодлоор бие даалтны нүүр хэрхэн хийдэг вэ?
|
Сурагчид багштай мэндлэнэ.
Сурагчид ирцээ бүртгүүлнэ.
С: хөл ба толгой оруулах
С:
insert>header,insert>footer
С:word
программын insert>wordart
C:
|
|
Шинэ
мэдлэг олгох үе шат /15минут/
|
Word art
нь бие даалт болон рефератны нүүр хийх зориулалттай команд юм.
Insert цэснийWord art командыг
ашиглан бие даалтны нүүр хэрхэн хийх вэ?
Б: Доорх бие даалтны нүүрийг бүгдээрээ хамтдаахийж
гүйцэтгэе
Бие даалтны нүүр хийх алхам
1. wordпрограммаа
нээнэ.
2. Insert>wordart
сонгоод
Гарч ирэх
цонхонд бие даалт текстийг оруулаад ok
дарна.
Гарчгаа оруулаад ок дарна.
|
Сурагчид багштай ярилцан хамтран хийж гүйцэтгэнэ.
Сурагчид командын нэр үүрэг зэргийг дэвтэртээ тэмдэглэнэ.
Insert цэсний Word art
Бие даалтны нүүр хийх алхам
1. wordпрограммаа
нээнэ.
2. Insert>wordart
Гарч ирэх цонхонд бие даалт текстийг оруулаад ok дарна
|
Багш сурагчидтай ярилцаж
|
Шинэ
мэдлэгээ бататгах үе шат /15минут/
|
Багшийн тарааж өгсөн зааврын дагуу бие даалтны нүүр хийнэ.
Сурагчидтай ярилцаж үзсэн хичээлээ бататгана.
|
Тараах материалын зааврын дагуу өгсөн даалгаврыг хийж
гүйцэтгэнэ.
|
Багш чадахгүй буюу ойлгоогүй хүүхэд туслах
|
Гэрийн
даалгавар /2минут/
|
Хүснэгт үүсгэх тухай уншиж тэмдэглэгээ хийж ирэх
|
Гэрийн даалгавараа тэмдэглэж авах
|
Батлав:Сургалтын
менежер ............................................./Д.Нямсүрэн/
Дадлага
удирдсан багш:...................................../Д.Отгон-Эрдэнэ/
Ээлжит хичээлийн хөтөлбөр
Бүлэг
сэдвийн нэр:Текстэн
мэдээлэл боловсруулах
Нэгж
хичээлийн сэдэв:Текстэн мэдээлэлтэй ажиллах
Хичээлийн
сэдэв:Хүснэгт үүсгэн ашиглах
Хичээлийн
цаг:40минут
Хамрах
хүрээ: word программын мэдлэгтэй 7-р анги
Зорилго:MS word программын insert цэсний
командыг ашиглан хүснэгт үүсгэн ашиглах
Зорилт::MS word программын insert цэсний
командыг ашиглан хүснэгт үүсгэн ашигладаг болно.
Агуулга:
Мэдлэг
|
Чадвар
|
Insert цэсний
командыг ашиглах
|
Insert цэсний
table командыг
ашиглаж сурах
|
Table командыг
ашиглах
|
Хүснэгт үүсгэн ашиглах
|
Хичээлийн
арга:үзүүлэн таниулах, тайлбартай дасгалын арга, харилцан ярих
Хэрэглэгдэхүүн:самбар,шохой,үзүүлэн
,хөтөлбөр,LCD ,проектор,компьютер
,тараах материал ,пресентаци,өнгийн цаас
Үнэлгээ:хичээлд
оролцсон байдлаар үнэлнэ.
Хичээлийн
үйл ажиллагаа
Хичээлийн
үе шат
|
Багшийн
үйл ажиллагаа
|
Сурагчийн
үйл ажиллагаа
|
Анхаарах
зүйл
|
Сэргээн
сануулж сэдэлжүүлэх үе шат
|
Сурагчидтай мэндлэнэ.
Самбарт он сар өдрийг бичнэ.
Өмнөх хичээл дээр ямар хичээл үзсэн билээ?
Б:Wordartцэс
ямар үүрэгтэй вэ?
Б:
|
Сурагчид багштай мэндлэнэ.
Хичээлдээ бэлтгэнэ
С:Бие даалтын нүүр хийх тухай
С:word
art цэстэй ажиллах тухай
C:
|
|
Шинэ
мэдлэг олгох үе шат
15 минут
|
Баримт хүснэгттэй ажиллахдаа Insert цэсний tables бүлгийн командын Table tools нэмэлт хэрэгслийн
Design ,Layoutцэсний
командыг ашиглана.
Хүснэгт шинээр үүсгэж ,мөр ,багана нэмэх
А. Insert
>tables>table>Insert table….хүснэгт үүснэ.
Insert
>tables>table>Draw table…хүснэгт
зурж байгуулах
Insert>tables>table>Quick
tables….бэлэн загвараар хүснэгт зурна.
Б.insert>tables>table
командын хэрэглүүрийг сонгож мөр ,баганыг хулганы даралтаар сонгон
идэвхжүүлнэ.
В.Мөр баганыг нэмэхдээ тухайн хэсэгт курсороо
байрлуулаад хулгаы баруун талыг товчыг дарахад нээгдэх жагсаалтаас
Insert>Insert
columns to the left-курсорын зүүн талд багана
Insert>Insert
columns to the right-курсорын баруун талд багана.
Insert>insert
rows above –Курсорын дээд талд оруулна.
Insert>Insert
rows below- курсорын доод талд мөр оруулна.
Insert>Insert
cells-нүд оруулна.
Хүснэгт,мөр багана устгах
а)
устгах гэж байгаа мөр баганаа идэвхжүүлээд
tables
tools>layout>rows&columnsбүлгээс deleteкомандыг
ашиглана.
Delete cells-Сонгосон
хэсгийн нүд устгана
Delete Columns-багана
устгах.
Delete rows-Мөр
устгана.
Delete table –хүснэгт
устгана.
Хүснэгт нэгтгэх:
Хүснэгтийг нэгтгэхдээ нэгтгэх гэж байгаа нүднүүдээ
идэвхжүүлээд
А)tables
tools>layout>merge бүлгээс
merge cells команд
Б)хулганы
баруун товчлуур дараад merge
cells командыг сонгоно.
|
Баримт хүснэгттэй ажиллахдаа Insert цэсний tables бүлгийн командын Table tools нэмэлт хэрэгслийн
Design ,Layoutцэсний
командыг ашиглана.
Хүснэгт шинээр үүсгэж ,мөр ,багана нэмэх
А. Insert
>tables>table>Insert table….хүснэгт үүснэ.
Insert
>tables>table>Draw table…хүснэгт
зурж байгуулах
Insert>tables>table>Quick
tables….бэлэн загвараар хүснэгт зурна.
Б.insert>tables>table
командын хэрэглүүрийг сонгож мөр ,баганыг хулганы даралтаар сонгон
идэвхжүүлнэ.
В.Мөр баганыг нэмэхдээ тухайн хэсэгт курсороо
байрлуулаад хулгаы баруун талыг товчыг дарахад нээгдэх жагсаалтаас
Insert>Insert
columns to the left-курсорын зүүн талд багана
Insert>Insert
columns to the right-курсорын баруун талд багана.
Insert>insert
rows above –Курсорын дээд талд оруулна.
Insert>Insert
rows below- курсорын доод талд мөр оруулна.
Insert>Insert
cells-нүд оруулна.
Хүснэгт,мөр багана устгах
а)
устгах гэж байгаа мөр баганаа идэвхжүүлээд
tables
tools>layout>rows&columnsбүлгээс delete командыг
ашиглана.
Delete cells-Сонгосон
хэсгийн нүд устгана
Delete Columns-багана
устгах.
Delete rows-Мөр
устгана.
Delete table –хүснэгт
устгана.
Хүснэгт нэгтгэх:
Хүснэгтийг нэгтгэхдээ нэгтгэх гэж байгаа нүднүүдээ
идэвхжүүлээд
А)tables
tools>layout>merge бүлгээс
merge cells команд
Б)хулганы
баруун товчлуур дараад merge
cells командыг сонгоно.
|
Сурагч бүрт онолын мэдлэг заавал бичүүлнэ.
|
Бататгах,
нэгтгэн дүгнэх үе шат
|
Ангийнхаа хичээлийн хуваарийг хүснэгтээр хийх
Хүснэгт 8 багана,5мөртэй байна.
Хүснэгтэд мөр багана нэмж оруулах,нэгтгэх,устгах турих
Сурачидтай ярилцах
|
Сурагчид өөрийн ангийн хичээлийн хувиарийг хүснэгтээр
хийх багштай ярилцах
|
Багш цэсний үүрэг зориулалтыг сурагчдад талбарлах
|
Гэрийн
даалгавар
|
Хичээлийн хувиараа гүйцээж хийж гүйцэтгэх
|
Даалгавараа тэмдэглэж авах
|
7ё ангийн хичээлийн хуваарь
Даваа
|
Мягмар
|
Лхагва
|
Пүрэв
|
Баасан
|
|
1
|
|||||
2
|
|||||
3
|
|||||
4
|
|||||
5
|
|||||
6
|
|||||
7
|
Батлав:Сургалтын
менежер ............................................./Д.Нямсүрэн/
Дадлага
удирдсан багш:...................................../Д.Отгон-Эрдэнэ/
Ээлжит хичээлийн хөтөлбөр
Бүлэг
сэдвийн нэр:Текстэн
мэдээлэл боловсруулах
Нэгж хичээлийн
сэдэв:Текстэн мэдээлэлтэй ажиллах
Хичээлийн
сэдэв:Хэвлэхэд бэлтгэх тохиргоо хийх
Хичээлийн
цаг:40минут
Хамрах
хүрээ: word программын мэдлэгтэй 7-р анги
Зорилго:Сурагчид өөрийн боловсруулсан мэдээллээ хэвлэхэд
бэлтгэх,хэвлэх тохиргоо хуудсанд хийх чадвартай эзэмшүүлэх
Зорилт::
Ø Хэвлэх
төхөөрөмжөө хэрхэн таниулах тухай
Ø Хэвлэх
төхөөрөмжөө хэвлэхэд бэлтгэх
Ø Хэвлэх
хуудсанд тохиргоо хийх
Агуулга:
Мэдлэг
|
Чадвар
|
Хэвлэх төхөөрөмж таниулах
|
Хэвлэх төхөөрөмж таниулах чадвартай болох
|
Хэвлэх төхөөрөмжөөр хуудас хэвлэх
|
Хэвлэх төхөөрөмж хуудас хэвлэх
|
Хуудсанд тохиргоо хийх
|
Хуудас хэвлэж сурах
|
Хичээлийн
арга:үзүүлэн таниулах ,харилцан
ярилцах, тайлбартай дасгалын арга,
Хэрэглэгдэхүүн:самбар
,шохой,проектор,пресентаци,компьютер,хичээлийн
хөтөлбөр,тарааж өгөх мөтериал, өнгийн цаас, үзүүлэн
Үнэлгээ:Хичээлд
оролцсон байдлаар үнэлнэ.
Хичээлийн
үйл ажиллагаа
Хичээлийн
үе шат
|
Багшийн
үйл ажиллагаа
|
Сурагчийн
үйл ажиллагаа
|
Анхаарах
зүйл
|
Сэргээн
сануулж сэдэлжүүлэх үе шат
|
Сурагчидтай мэндлэнэ.
Самбарт он сар өдрийг бичнэ.
Өмнөх хичээл дээр ямар хичээл үзсэн билээ?
Б:Wordartцэс
ямар үүрэгтэй вэ?
Б:
|
Сурагчид багштай мэндлэнэ.
Хичээлдээ бэлтгэнэ
С:Бие даалтын нүүр хийх тухай
С:word
art цэстэй ажиллах тухай
C:
|
|
Шинэ
мэдлэг олгох үе шат
15 минут
|
Ажлынхуудсандахьцаасныформатыгтогтоохдоо
Page Layout/Page Setup командыгашиглана.Дэлгэцэнд Page Setup цонхгарчирэхбөгөөдэндээс
Paper хавтсыгнээж Paper Size: гэдгээсцаасныхааформатыгсонгоно.Жишээнь A4 -
бичгийнцаас, А3 - сонингийнцаас, А5 - бичгийнцаасныталг.м.Width:
талбартцаасныөргөнийхэмжээ,Height: талбартцаасныуртынхэмжээгарсанбайна.
Энэхэмжээгөөрчлөхзамаардурынурт, өргөнтэйцаасыгсонгожболно.ЦааснызахынзайнуудыгхэрхэнавахыгүзьеҮүнийтулд
Margins хавтсыгнээнэ.
Top -Хуудасныдээдзахаастекстхүртэлавахзай
Bottom -
Хуудасныдоодзахаастекстхүртэлавахзай
Left -
Хуудаснызүүнзахаастекстхүртэлавахзай
Right -
Хуудасныбаруунзахаастекстхүртэлавахзай
Gutter -Хуудаснызахаасүдэлтхийхзай
Gutter Position -Хуудасныальталаасүдэлтхийхтохиргоо
Header
хуудасныдээдзахаастолгойнзүүлтхүртэлавахзай
Footer
хуудасныдоодзахаастолгойнзүүлтхүртэлавахзай
Orientation:
талбараасцаасныхаачиглэлийгсонгоно.
Portrait
сонголтыгсонгожцаасаабосоо,
Landscape
сонголтыгсонгожцаасаахэвтээбайрлуулна.
Preview:
Цааснызахынзайнуудболонцаасандээрбичигдсэнтекстямаршууханбайрлахньэнэталбартхарагдана.
Multiple
Pages: Mirror Margins сонголтыгидэвхжүүлснээражлынхуудсуудыгномшигзохионбайгуулалттайболгоно.
Default
товчлуурыгашигласнааршинээрнээгдэхажлынхуудсынформатынсонгосонажлынхуудсынформаттайадилханболгоно.
Different odd
and even -Хөлтолгойнзүүлтийгтэгшбасондгойхуудсандөөрөөртохируулах
Different
first page -Хөлтолгойнзүүлтийгэхнийхуудсандөөрөөртохируулах
Vertical
alignment -Текстийгхуудасныбосоотэнхлэгийндагуузэрэгцүүлнэ.
|
Ажлынхуудасбичгийнцаасбайвалтүүнийгээхөндлөнэсвэл босообайрлуулахуугэдгийгньтогтоох.
АжлынхуудсандахьцаасныформатыгтогтоохдооPage
Layout/Page Setup командыгашиглана.Дэлгэцэнд Page Setup
цонхгарчирэхбөгөөдэндээс Paper хавтсыгнээж Paper Size:
гэдгээсцаасныхааформатыгсонгоно.Жишээнь A4 - бичгийнцаас, А3 - сонингийнцаас,
А5 - бичгийнцаасныталг.м.Width: талбартцаасныөргөнийхэмжээ,Height:
талбартцаасныуртынхэмжээгарсанбайна. Энэхэмжээгөөрчлөхзамаардурынурт,
өргөнтэйцаасыгсонгожболно.ЦааснызахынзайнуудыгхэрхэнавахыгүзьеҮүнийтулд
Margins хавтсыгнээнэ.
Top -Хуудасныдээдзахаастекстхүртэлавахзай
Bottom -
Хуудасныдоодзахаастекстхүртэлавахзай
Left -
Хуудаснызүүнзахаастекстхүртэлавахзай
Right -
Хуудасныбаруунзахаастекстхүртэлавахзай
Gutter -ХуудаснызахаасүдэлтхийхзайGutter Position -Хуудасныальталаасүдэлтхийхтохиргоо
Header
хуудасныдээдзахаастолгойнзүүлтхүртэлавахзай
Footer
хуудасныдоодзахаастолгойнзүүлтхүртэлавахзай
Orientationталбараасцаасныхаачиглэлийгсонгоно. Portrait
сонголтыгсонгожцаасаабосоо,Landscape сонголтыгсонгожцаасаахэвтээбайрлуулна.Preview:
Цааснызахынзайнуудболонцаасандээрбичигдсэнтекстямаршууханбайрлахньэнэталбартхарагдана.
Multiple Pages: Mirror Margins
сонголтыгидэвхжүүлснээражлынхуудсуудыгномшигзохионбайгуулалттайболгоно.
Default
товчлуурыгашигласнааршинээрнээгдэхажлынхуудсынформатынсонгосонажлынхуудсынформаттайадилханболгоно.Different
odd and even -ХөлтолгойнзүүлтийгтэгшбасондгойхуудсандөөрөөртохируулахDifferent
first page -ХөлтолгойнзүүлтийгэхнийхуудсандөөрөөртохируулахVertical alignment
-Текстийгхуудасныбосоотэнхлэгийндагуузэрэгцүүлнэ.
|
Сурагч бүрт онолын мэдлэг заавал бичүүлнэ.
|
Бататгах,
нэгтгэн дүгнэх үе шат
|
Багш цэсний үүрэг зориулалтыг сурагчдад талбарлах
|
||
Гэрийн
даалгавар
|
Хичээлийн хувиараа гүйцээж хийж гүйцэтгэх
|
Даалгавараа тэмдэглэж авах
|
No comments:
Post a Comment